Girl in a jacket

طول عمر بیماران نارسایی قلب چقدر است؟

طول عمر بیماران نارسایی قلب چقدر است؟

طول عمر بیماران نارسایی قلب چقدر است؟

Cardiac-Clinic-3-1.jpg

تحقیقات نشان داده است که 50 درصد از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، طول عمری بیشتر از 5 سال را تجربه می کنند. 10 درصد از بیماران مبتلا به بیماری نارسایی قلبی نیز بیش از 10 سال عمر می کنند. اما در مواردی که نارسایی قلبی شدید بوده و به شکل پیشرفته ظاهر شود، غالباً حدود 90 درصد از بیماران در چنین شرایطی، طول عمری کمتر از یک سال خواهند داشت.

 

نارسایی قلبی چیست؟

نارسایی قلبی به ناتوانی پمپ قلب در رساندن خون مورد نیاز به بافت ها اطلاق می شود. این در حالی است که نارسایی قلب مهم ترین عامل پذیرش بیماران در بخش قلب می باشد و نزدیک به نیمی از بیماران به علت تشدید نارسایی قلبی نسبت به قبل در مدت کمتر از شش ماه مجبور به بستری شدن مجدد در بیمارستان می شوند.

لذا یکی از نگرانی هایی که همواره بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی و خانواده ها و اطرافیان آن ها با آن مواجه هستند، این است که طول عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی چقدر است؟ و نیز چگونه می توان طول عمر این افراد را افزایش داد؟

همچنان مطالعه کنید : تست ورزش قلب چند دقیقه است؟

بر اساس نتایج تحقیقاتی که تا کنون در این زمینه صورت گرفته است، بیش از 50 درصد از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، بیش از 5 سال عمر می کنند. همچنین در حدود 10 درصد از این بیماران نیز عمری بالای 10 سال داشته اند. تنها در مواردی که نارسایی قلبی، شدید و شکل حاد داشته باشد، 90 درصد از اینگونه بیماران عمری کمتر از یک سال داشته اند.

 

همچنین مطالعه کنید همه چیز درباره طول عمر بیماران نارسایی قلبی

 

پرسش بعدی همواره این است که چگونه می توان عمر بیماران مبتلا به بیماری نارسایی قلبی را افزایش داد؟ شواهدی وجود دارد که تمرینات ورزشی، تحمل نسبت به ورزش و کیفیت زندگی را بهببود بخشیده و انجام تمرین های ورزشی با توصیه پزشک، می تواند به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی کمک نماید.

 

«متخصص قلب مشهددکتر قلب مشهد»

 

مصرف به هنگام و مستمر داروها و ارتباط مستمر با پزشک متخصص نیز از عوامل مؤثر بر افزایش طول عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی محسوب می شود. رعایت رژیم غذایی صحیح که توسط پزشک متخصص تجویز می شود، عدم مصرف سیگار، نرفتن به مسافرت های طولانی، دوری و اجتناب از شرایط استرس روحی و فشار عصبی، عدم اشتغال به فعالیت های سنگین فیزیکی و کنترل دائم و مستمر فشار خون از جمله عواملی است که رعایت آن ها می تواند طول عمر بیشتر بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را تضمین نماید.

همچنان مطالعه کنید : معرفی قرص بتاهیستین


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *




در جریان قلب خود باش





ما پزشکیم, ما متخصصیم




آدرس : ایران، خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد، بین وکیل آباد 47 و 49



شماره تماس: 31688-051



‌کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کلینیک قلب نگار می‌باشد