Girl in a jacket

مراقبت های بعد از فنر گذاشتن قلب چیست؟

مراقبت های بعد از فنر گذاشتن قلب چیست؟

مراقبت های بعد از فنر گذاشتن قلب چیست؟

Cardiac-Clinic-ghalb-negar-0-15.jpg

بعد از عمل فنر گذاشتن قلب، بیمار باید مراقبت هایی نظیر

  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده
  • رعایت رژیم غذایی مناسب که توسط پزشک تجویز شده است
  • کنترل چربی خون
  • کنترل فشار خون
  • کنترل قند خون
  • کنترل وزن و کاهش اضافه وزن
  • عدم مصرف سیگار و سایر دخانیات و
  • انجام فعالیت های ورزشی مناسب

را انجام دهد.

«متخصص قلب مشهددکتر قلب مشهد»

 

ضروری ترین مراقبت های بعد از فنر گذاشتن قلب

بسیاری از افراد پس از انجام عمل فنر گذاشتن قلب یا همان استنت گذاری قلب به این دلیل که پس از یک یا دو هفته قادر به انجام فعالیت های روزمره خود می شوند، با این پرسش مواجه هستند که آیا نیاز به رعایت مراقبت هایی پس از عمل استنت گذاری دارند یا به عبارت دیگر مراقبت های لازم بعد از فنر گذاشتن قلب چیست؟

یکی از مهم ترین مراقبت هایی که بیماران پس از عمل فنر گذاشتن قلب باید انجام دهند، مصرف مرتب و مستمر داروهایی است که توسط پزشک تجویز شده است. این داروها، معمولاً شامل داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین و داروهای کنترل کننده کلسترول و فشار خون هستند.مصرف پلاویکس نیز معمولاً تا چند ماه پس از فنر گذاشتن قلب توسط پزشک تجویز می شود.

علاوه بر رعایت مصرف به موقع و مرتب داروهای تجویز شده، رعایت رژیم غذایی پس از عمل فنر گذاشتن قلب ضروری است. رژیم غذایی مناسب باید توسط پزشک توصیه گردد. یک رژیم غذایی مناسب معمولاً شامل مواد غذایی نظیر گوشت، غلات، ماهی، لبنیات، آب و چربی های مفید است که میزان هر یک باید توسط پزشک تجویز گردد. کاهش مصرف نمک و مشروبات الکلی و عدم مصرف مواد غذایی شیرین نیز یکی از مراقبت های لازم بعد از فنر گذاشتن قلب خواهد بود.

همچنان مطالعه کنید : درد قفسه سینه و علت آن

افرادی که به دخانیات از جمله سیگار اعتیاد دارند، پس از فنر گذاشتن قلب، به هیچ عنوان نباید از سیگار یا سایر دخانیات و مواد مخدر استفاده کنند. این مسأله یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل افنر گذاشتن قلب محسوب می شود. همچنین انجام فعالیت های ورزشی نیز از سایر مراقبت هایی است که بیماران قلبی پس از عمل استنت گذاری باید انجام دهند. انجام فعالیت های ورزشی، موجب سرعت بخشیدن به فرایند درمان بیمار می شود و از عوامل مؤثر بر کنترل فشار خون و چربی خون بیمار محسوب می گردد. از سوی دیگر از آنجا که کاهش اضافه وزن و حفظ وزن مناسب یکی از مراقبت های مهم بعد از عمل فنر گذاشتن قلب به شمار می رود، ورزش می تواند به این مهم نیز کمک نماید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *




در جریان قلب خود باش





ما پزشکیم, ما متخصصیم




آدرس : ایران، خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد، بین وکیل آباد 47 و 49



شماره تماس: 31688-051



‌کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کلینیک قلب نگار می‌باشد