علائم سکته قلبی خاموش چیست؟

heart-attack-ghalb-negMar-5.jpg

سکته قلبی خاموش غالباً بدون علائم آشکار و حتی گاهی بدون هیچ گونه علامتی رخ می دهد. با این حال برخی از علائم احتمالی سکته قلبی خاموش می تواند علائمی نظیر اضطراب و استرس شدید، نفس تنگی یا کندی تنفس، احساس ضعف یا سرگیجه و حتی از حال رفتن، احساس خستگی و بی رمقی شدید باشد.

سکته قلبی خاموش چیست؟

سکته قلبی خاموش، به نوعی از حمله قلبی گفته می شود که معمولاً بدون علائم معمول و کلاسیک سکته های قلبی بروز پیدا می کند. علائم کلاسیک سکته های قلبی علائمی مانند احساس درد در قفسه سینه، ایجاد مشکل در تنفس و تعریق شدید هستند. اما در سکته قلبی خاموش، هیچ یک از این علائم در فرد بیمار ظاهر نمی شود. گاهی حتی سکته قلبی بدون بروز هیچ گونه علائمی اتفاق می افتد.

با این وجود برخی از علائمی که ممکن است قبل از سکته قلبی خاموش در برخی افراد ظاهر شوند، علائمی نظیر احساس خستگی و بی رمقی شدید و مستمر، اضطراب و استرس شدید، کندی در تنفس و احساس ضعف و سرگیجه است که گاهی ممکن است به از حال رفتن فرد و غش کردن وی نیز منجر شود. بسیاری از افراد علائمی نظیر خستگی و بی رمقی و ضعف و سرگیجه را گاهی با علائم بیماری هایی نظیر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا اشتباه می گیرند.

همچنین مطالعه کنید علائم سکته قلبی

سکته قلبی خاموش به دلیل ناگهانی و بدون علائم بودن آن در بسیاری از موارد منجر می شود که بیماران برای انجام مراقبت های پزشکی به پزشک مراجعه نمی کنند و همین مسأله موجب حاد شدن بیماری قلبی آن ها شده و پس از حاد شدن بیماری و مراجعه به پزشک، گاهی ممکن است پس از گذشت چند سال به وقوع سکته قلبی خاموش در گذشته خود آگاه شوند. لذا سکته قلبی خاموش می تواند با خطرات زیاد و عوارض طولانی مدت برای بیمار همراه باشد.

همچنان مطالعه کنید : قرص متورال (Metoral) و کاربردهای آن

سکته قلبی خاموش در خانم ها ممکن است علائمی غیر از علائمی که ذکر شد نیز به همراه داشته باشد. در برخی از موارد مشاهده شده است که سکته قلبی خاموش در برخی خانم ها با علائمی نظیر احساس درد یا ناراحتی در نقاطی عجیب از بدن مانند آرنج، فک یا دندان، حالت تهوع شدید، خستگی شدید و نگرانی و اضطراب شدید همراه بوده است.

علائم سکته قلبی خاموش می تواند با سرعت زیاد موجب آسیب رساندن به بدن گردد و این آسیب ممکن است ظرف تنها چند ساعت رخ داده و موجب عوارض شدید در بیمار گردد. لذا در صورت مشاهده هر گونه از این علائم، هرگز نباید به سادگی از کنار آن ها عبور کرد.

همچنان مطالعه کنید : آنژیوگرافی قلب