راه های جلوگیری از سکته قلبی فوری چیست؟

heart-attack-ghalb-negar-16.jpg

برای جلوگیری از سکته قلبی فوری هنگام مشاهده علائم حمله قلبی باید ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با اورژانس، تا رسیدن اورژانس بلافاصله از قرص آسپرین استفاده کنید.

سریع ترین راه های جلوگیری از سکته قلبی

یکی از سؤالاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند این است که در صورت مشاهده علائم حمله قلبی نظیر احساس درد در قفسه سینه، تعرق شدید و احساس نفس تنگی برای جلوگیری از سکته قلبی فوری چه کارهایی باید انجام دهند. در چنین شرایطی ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و پیش از هر کاری با اورژانس تماس بگیرید. پس از تماس با اورژانس بلافاصله از قرص آسپرین استفاده کنید. قرص آسپرین قرص رقیق کننده خون است که به عنوان متداول ترین قرص برای رقیق کردن خون در تمام جهان شناخته می شود.

از آنجا که بیشتر سکته های قلبی به دلیل ایجاد لخته خون در یکی از عروق کرونر اتفاق می افتند و مسیر خون رسانی را مختل می کنند و لخته خون ایجاد شده به انسداد عروق کرونر منجر می شود، مصرف قرص آسپرین به عنوان رقیق کننده خون می تواند بلافاصله به از بین رفتن لخته خون کمک کرده و از بروز سکته قلبی فوری جلوگیری نماید.

همچنین مطالعه کنید علائم سکته قلبی

بسیاری از افراد در هنگام مشاهده علائم حمله قلبی، از نیتروگلیسیرین استفاده می کنند. استفاده از این دارو در زمان بروز حمله قلبی اشتباه است و از بروز سکته قلبی جلوگیری نخواهد کرد. همچنین بسیاری از افراد هنگام احساس درد در قفسه سینه خود، به سینه خود فشار وارد می کنند تا از درد بیشتر آن جلوگیری کنند. اما این کار هیچ کمکی به فرد بیمار نخواهد کرد و نمی تواند از بروز سکته قلبی جلوگیری کند. بنابراین از فشار وارد کردن به قفسه سینه خود هنگام مشاهده علائم حمله قلبی و احساس درد در قفسه سینه خودداری کنید.

همچنان مطالعه کنید : باتری قلب چگونه شارژ می شود؟

برخی به صورت خرافی اعتقاد دارند که سرفه های مکرر و پشت سر هم در هنگام بروز علائم حمله قلبی می تواند از بروز سکته قلبی فوری جلوگیری کند. این اعتقاد نیز کاملاً اشتباه است و هیچ کمکی به بیمار نخواهد کرد. لذا در هنگام بروز علائم حمله قلبی از سرفه های مکرر پرهیز کنید.

بنابراین در صورت مشاهده علائم حمله قلبی از جمله احساس درد در قفسه سینه، تنگی نفس و تعریق شدید، باید ابتدا با اورژانس تماس گرفته و سپس یک قرص آسپرین 325 میلی گرمی جویدنی مصرف کنید و سپس بیمار باید تا رسیدن اورژانس از هر گونه فعالیت خودداری کرده و بدن خود را در حالت استراحت کامل قرار دهد.